На 12 юни 2025 г. в хотел „Метрополитън“ – София се проведе обучение за партньори, организирано от NDB – дългогодишен дистрибутор на IBM за България, в партньорство с екипа на IBM. Темата на събитието – „Agentic Approach with watsonx“ – привлече вниманието на над 50 участници, представители на компании от ИТ и бизнес сектора, с интерес към иновативните решения в областта на изкуствения интелект.
Фокус на обучението бяха така наречените agentic AI системи – решения с изкуствен интелект, които действат като автономни агенти: планират, анализират и изпълняват задачи в рамките на бизнес процеси. Участниците се запознаха с възможностите на платформата IBM watsonx и с инструментите ѝ за изграждане, управление и интеграция на интелигентни агенти в корпоративна среда с Watsonx Orchestrate и watsonx.ai.
В програмата се включиха експерти от IBM, които споделиха своите знания и практически опит:
•Дафинка Лазарова, Brand Partner Sales Lead, IBM Data & AI, представи стратегическата визия на IBM за развитието на AI технологиите и ролята на партньорите в този процес, както и последни новини от IBM Think;
•Милчо Ангелов, Client Technical Leader, IBM, разказа реални сценарии на внедряване на watsonx в различни бизнес сектори;
•Hussein Abdelraouf, AI Specialist, IBM Client Engineering, направи кратка демонстрация, представяща възможностите на watsonx при маскирането на чувствителни данни, както и в изграждането на автономни агенти и тяхното поведение в реална среда;
•Анастасия Арнаут, Technology Expert, IBM, запозна участниците с архитектурата и възможностите на agentic подхода, като представи примери за изграждане на интелигентни агенти.
По време на практическите сесии партньорите, заедно с Виктор Василев - AI Engineer/ IBM Client Engineering Team и Анастасия Арнаут, имаха възможността да приложат наученото, като изградят, обучат и интегрират агенти в симулирани бизнес процеси. Обсъдени бяха и ключови теми като безопасност, проследимост, етика и регулация при внедряване на AI в реална среда.
Благодарим на всички участници, лектори и колеги, които се включиха в събитието и допринесоха за неговия успех и високата му добавена стойност!